Znanstvena konferenca na Gimnaziji in srednji šoli Kočevje
Ali lahko možgani razumejo druge možgane? Ali lahko razumejo človeški um? So možgani ogromen računalnik ali kakšna drugačna naprava, ali se v njih skriva kaj več? [David Hubel, 1979]. S podobnimi ugotovitvami in vprašanji so se srečevali dijaki Gimnazije in srednje šole Kočevje pri oblikovanju svoje avtentične naloge.
V sredo, 5. junija 2019, ob 11.40, je v prostorih predavalnice Gimnazije in srednje šole Kočevje potekala znanstvena konferenca. Dijaki 2. letnikov programa gimnazije smo v sklopu izbirnega interdisciplinarnega tematskega sklopa (ITS) Nevroznanost za srednješolce – Vrvež v moji glavi, ki je bil v letu 2018/19 prvič izveden na šoli, predstavili svoj končni izdelek v obliki govornega nastopa. Interdisciplinarni tematski sklop Nevroznanost za srednješolce, je dijake skozi že skoraj končano šolsko leto poučil o še ne tako poznanem in neraziskanem področju nevroznanosti ter nam tako predstavil nov pogled v svet možganov in njihovega delovanja. Pri predmetu smo spoznavali možgane z različnih pogledov, vse od evolucije človeka, razvoja motornih funkcij povezanih z možganskim delovanjem do njihove zgradbe. Poučili smo se o pojavih povezanih z možgani, kako na njih vplivajo dogodki v posameznikovem življenju, o posledicah poškodb in motenj v možganih, srečali pa smo se tudi s tehnikami meditacije in čuječnosti. Tekom šolskega leta smo se udeležil nekaterih znanstvenih dogodkov po drugih koncih Slovenije ter tako širil svoje znanje. Teme govornih nastopov so povezovale učno snov, ki smo jo pridobili v tem šolskem letu. Za govorne nastope in organizacijo dogodka smo poskrbeli sami. Dijaki smo s pomočjo mentoric v povezavi treh predmetov – biologije, kemije in psihologije oblikovali individualno končno nalogo. Na konferenci so bile predstavljene različne teme, vsaka tema pa je bila na izviren način, posredno ali neposredno, povezana z možgani.
Sam dogodek se je začel z nagovorom mentoric vsem poslušalcem, napovedjo dogajanja, ki je potekalo naslednje tri šolske ure, nato pa so se zvrstili govorni nastopi dijakov. Dijaki smo v svojih predstavitvah predstavljali teme, ki so vključevale tematike različnih oblik motenj – duševnih, psihičnih, razpoloženjskih, spalnih, osebnostnih, kompulzivno-obsesivnih in nekaterih drugih. Dotaknili smo se tudi področja zdravega življenja in življenjskega sloga. Predstavili smo teme kot so alkoholizem, ilegalne snovi in njihovi vplivi ter vse do disleksije, spanja in nekaterih drugih. Po končanih nastopih smo sodelujoči dijaki prejeli priznanje za sodelovanje na dogodku, sledila pa je še manjša pogostitev. Poslušalci so nastopajoče nagradili z aplavzom, tako pa se je dogodek zelo znanstveno obarvano tudi zaključil.
India Panter